کارگاه PVD و بازسازی ابزار

یکی از توانمندیهای شرکت پراگ , هنرمنحصر به فرد PVD COATING است که در بخش فنی مهندسی این مجموعه خدمات روکش کاری ارائه میدهد . از دیگر شاخصه های شرکت پراگ : داشتن چمبر راکتورهای PVD است که به جهت خدمت به صنعت کشور این بخش احداث شده و کلیه پوششهای PVD روز دنیا در مجموعه پوشش سطح این شرکت انجام میشود .

تمامی ابزار های براده برداری اعم از HSS و HARD METAL با روکشهایی چون TIN-TICN –ALTICN وهمه نوع روکشهایی که هم اکنون در راکتورهای پیشرفته انجام میشود در این مرکز اجرا میگردد .
تکنولوژی پوششهای پراگ ., بعضا منحصر به فرد بوده و اختراع متخصصین خود شرکت زیر نظر دکتر هاشم ابهری در بخش دفتر فنی مهندسی اجرا میگردد . بجهت اشنایی بیشتر با PVD لطفا به عکسهای ذیل توجه فرمایید .

کارگاه PVD و بازسازی ابزار
کارگاه PVD و بازسازی ابزار
کارگاه PVD و بازسازی ابزار
کارگاه PVD و بازسازی ابزار
کارگاه PVD و بازسازی ابزار

در کارگاه پوشش سطح , بخش کوچک ابزار تیزکنی و ابزار سازی وجود دارد که بعضا ابزارهاییکه نیازبه سنگ زنی وفینیشگ ل دارند را در همین مکان انجام شود . این امکانات بدان جهت افریده شده که , دیده شده در خیلی از کارگاهها و حتی کارخانجات بزرگ , ابزاری با روکش PVD از کارخانجات خارجی با قیمیت گزاف خریداری شده و پس از مصرفی ناچیز روکش از بین رفته و مصرف کننده ابزار دیگیر را جایگزین ان کرده و ان ابزار گرانقیمت بلااستفاده میماند .ما بران شدیم که با همکاری خود مشتری ان ابزار را بازسازی و روکش مجدد کرده وبه چرخه تولید برگردانیم . حتی شاهد ان هستیم که ابزارهای بسیارزیادی در کارگاهها و کارخانجات وجود دارد که بدون روکش قبلا خریداری شده و مشتری با فهم اینکه ابزار روکش دار بهتر جواب میدهد دیگر از ان ابزار استفاده نمیکند, در اینجا ما و راکتور چمبر های اماده بکار ما این مهم را برای مشتری انجام میدهد و با روکشی که تشخیص میدهیم برای چه نوع قطعه کاری مناسب هست , انرا خلق میکنیم .

روکش PVD امروزه در خدمت همه صنایع اعم از پزشکی , جراحی و تزیینی و لوکس , قرار گرفته و کارهای مهمی را نجام میدهد. بطوریکه نسل جدید پلاتینهایی که در بدن فرد مصدوم کارمیگذارند از روکشهای PVD استفاده شده , قفل ویراق و غیره امروزه از رنگها و سختی های سطح در PVD بهره مند شدند , حتی راکتورهایی تولید شده اند که روی پارچه های گرانقیمت .روکشها یpvd انجام میدهند. معمولا جایی که توانمندی سختکاری و روکش کاری عام جوابگوی نیازهای مشتری نباشد , pvd انجام وظیفه میکند.