چه نوع آچار فرانسه ای برای صنعتگران مناسب است؟

چه نوع آچار فرانسه ای برای صنعتگران مناسب است؟

چه نوع آچار فرانسه ای برای صنعتگران مناسب است؟

۵/۵ - (۲ امتیاز)

چه نوع آچار فرانسه ای برای صنعتگران مناسب است؟

این ابزار در سال ۱۸۴۲ توسط ریچارد کلابرن مهندس انگلیسی اختراع شد و از این رو در بسیاری از کشورهای اروپایی (مثل فرانسه، آلمان، اسپانیا وایتالیا) «آچار انگلیسی» نامیده می‌شود. در بعضی کشورها مانند دانمارک یا اسرائیل به آن «آچار سوئدی» می‌گویند؛ چرا که نخستین بار جان پتر جانسون در سال ۱۸۹۱ با بهبود در طراحی این آچار آن را به نام خود ثبت نمود. «آچار جانسون» نمونهٔ تکامل یافته‌تری از آچار اولیهٔ کلابرن بود. در بعضی کشورها (مانند ایران، لهستان، مجارستان، اسلوونی و رومانی) نیز آن را آچار فرانسه می‌گویند.

آچار فرانسه نوعی آچار با اندازهٔ دهانهٔ متغیر است که به مهره‌ها یا پیچ‌های شش گوش یا چهارگوش می‌خورد. این آچار دارای دو فک یکی ثابت و دیگری متحرک می‌باشد که فک متحرک آن با چرخاندن یک پیچ در وسط، به فک ثابت نزدیک و دور شده و در نتیجه قابلیت تطبیق با مهره‌های مختلف را پیدا می‌کند.

مواد اولیه ای که در آچار فرانسه استفاده می شود، مخصوصا اینکه این آچار فرانسه ها کاربرد صنعتی داشته باشد، و از لحاظ هزینه، برای صنعتگران که به صورت مداوم، با ابن ابزار پر کاربرد کار می کنند مثورن به صرفه باشد.

مواد اولیه پر کاربرد، در تولید آچار فرانسه، می توان به: متریال crV کُروم وانادیم که تاًثیر بیسیار زیادی در مقاومت محصول می گذارد اشاره کرد.

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • حمید رضا سرانی پاسخ

    سلام.واقعا وبسایت خوبی دارید

    ۱۴ دی ۱۳۹۶ در ۱۲:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.