مته های نوک الماسه مخصوص شیشه

مته های نوک الماسه (هارد متال) مخصوص شیشه

مته های نوک الماسه مخصوص شیشه

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مته های نوک الماسه مخصوص شیشه مخصوص شیشه که برای سوراخ کردن شیشه طراحی شده اند متشکل از یک دنباله مته که از فولادهای غیر تند بر وبعضا کرم نیکل و یا حتی از اهنهای سخت ، ساخته شده اندو یک نوک هارد متال که از محدوده گرید K جدول ایزو, که مناسب برای شیشه , چدن , چوب , سنگ , پلاستیک سخت میباشد تهیه شده با سنگ زنی دورانی حول محور قائم که قادر است در دورهای پایین و با کمک یک روان کننده ساده مثل اب قطعه کارهای که با مواد و متریال شیشه , چدن, سنگ سرامیک ,کاشی و پلاستیک سخت را براحتی سوراخ کند و بدلیل وجود هاردمتال یک سوراخ دقیق و عاری از زبری را تحویل دهد و برای متریال چوبی نیاز به هیچ مایع خنک کننده نیست .
روش ساخت چنین است که روی شنک یا دنباله شیاری به ضخامت نوک الماسه برنده ایجاد میکنند و سپس الماسه یا همان نوک هارد متال را درشیار قرار داده و با جوش لاتون حاوی نقره و مس ان را در داخل شیار محکم میکنند , بهترین حالت استحکامی جوش به گونه ای است که باید نیمی از الماسه حتما درون شیار دنباله قرار کیرد . در این صورت در هنگام سوراخکاری نوک مته محکم بوده و پرتاب نخواهد شد و شرط این نوع عملیات استفاده از همان ماده خنک کننده برای متریال غیر چوبی است. این مته ها با گاز نیتروژن هم میتوانند عملیات سوراخکاری را به صورت خشک انجام دهند , بشرطی که گاز بتواند نوک مته را خنک کند و این حالت بالاخص برای متریال چوبی بسیار مناسب است .
این مته ها اصالتا برای شیشه طراحی شده اند و با دریلهای شتر گلو که امروزه خیلی بندرت از ان هم در جایی که دسترسی با نیروی الکتریسته نباشد استفاده میشود . همانطور که در عکسها ملاحظه میفرمایید مته های نیزه ای بعضا با دنباله های شش گوش هم ساخته میشوند که حتی با پیچ گوشتی های برقی نیز قادر به سوراخکاری متریال شیشه ای هستند و در فک ویا سه نظام ان دستگاهها هم قرار میگیرند و با وجود شنک شش گوش حاشیه امنی برای عدم هرز گردی شنک در داخل سه نظام ایجاد میگردد و عملیات سوراخکاری را مطمئن تر انجام میدهند . کته های نیزه ای بدلیل نوک پیکانی که دارند روی موادی مثل PVC & HARD PLASTIC براحتی نفوذ میکنند و حتی روی اجسام گرد وکروی نیز قادرند سوراخکاری کنند و سصح صاف و صیقلی از خود بجای بگذارند , به شرطی که هنگام سوراخکاری حتما از اب به عنوان خنک کننده استفاده شود . در شکل ذیل ملاحظه میفرمایید که با دریل پیچ گشتی نیز با مته نیزه ای دنباله شش گوش روی پولیکای سخت غیر قابل انعطاف سوراخکاری کرد و حضور اب را برای الزام این سوراخکاری میبینید .

مته های نوک الماسه (هارد متال) مخصوص شیشه
مته های نوک الماسه (هارد متال) مخصوص شیشه

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.