مته های خزینه زن یا countersink drill bit

مته های خزینه زن یا countersink drill bit

مته های خزینه زن یا countersink drill bit

۵/۵ - (۱ امتیاز)

مته های خزینه زن یا countersink drill bit این مته های برای خزینه زنی استفاده میشوند و با ابعاد وکیفیت های مختلف و کاربردهای گوناگون تولید میگرددند .
زمانی که سوراخی حفر و ایجاد شده و به هردلیلی باید در قسمت ورودی ان زویایی ایجاد شود از این نوع ابزار استفاده میگردد و همانطور که در اشکال ذیل ملاحظه میفرمایید دارای نوکهای سه پر ۵ پربا زاویه ۶۰ و ۹۰ درجه , دنباله صاف , دنباله شش گوش , با کیفیت های HSS ,HSSE . HSSCO , (کرم وانادیم (( CR V و بعضا با روکشهای TIN ,TICN ,TIALN , TICALN و انواع روکشهای PVD تولید و به نسبت نیاز از انها استفاده میگردد بطوری که برایقطعه کارهای چوبی از کیفیتCRV و H.M ,معمولا استفاده میشود.
در هنگام استفاده از هیچ نوع مواد خنک کننده کمک گرفته نخواهند شد , البته ممکن است در بعضی شرایط سخت از گاز نیتروژن برای خنک کردن نوک ابزار استفاده گردد و برای فولاد از انواع متریال با فولاد تند برو هارد متال که میتوانند به کمک مواد خنک کننده fluid ((مایع ))در هنگام اجرای کار استفاده شود .
روش ساخت برای همه کاربردها تقریبا یک سیستم است که نوک ابزار پس از سنتر شدن به وسیله فرز و سپس سنگ زنی حالت داده میشوند . این مته ها نیز از نوع یکپارچه و دوفلزی BI METAL ساخته میشوند .
بطوریکه دنباله ابزار از یک فلز معمولی و قسمت نوک مته از کیفت فولادهای برنده از خانواده HSS و HARD METAL استفاده میگردد .که با روشهای جوش سایشی و جوش با مواد واسطه جوشکاری اسفاده گردد.
در اشکال ذیل انواع این مته ها را در فرم DIN و زوایا و تعداد پره (( لبه های برشی )) ملاحظه میفرمائید .

مته های خزینه زن یا countersink drill bit
مته های خزینه زن یا-countersink drill bit
مته های خزینه زن یا-countersink drill bit

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.